Workouts

Een work-out duurt 60 minuten en is opgebouwd uit:

  • een warming up;
  • afwisseling tussen cardio- en krachtoefeningen;
  • competitie- en spelelementen, zoals een challenge of een parcourtje;
  • afwisseling tussen individuele en samenwerkingsoefeningen waarbij je jezelf én elkaar uitdaagt;
  • een cooling down.

Elke training is een total body work-out, dus alle spiergroepen in armen, rug, buik en benen komen aan bod.

De trainers

  • heten jou van harte welkom en leren jou graag kennen;
  • hebben jarenlang ervaring als LO-docent, (sport)pedagoog en in het ontwikkelen van sport- en trainingsprogramma’s. Tevens zijn beiden ervaren triatleten.
  • motiveren en stimuleren jou;
  • geven aanwijzingen om de perfecte houdingen te bereiken;
  • delen (op verzoek) hun kennis over sportvoeding. Wat eet en drink je bijvoorbeeld voor en na een training?
  • denken (op verzoek) mee over jouw persoonlijke sportambities. Hoe train je bijvoorbeeld voor een 10km-loop?

Waar werk je aan?

  • Jouw fysieke fitheid: cardio- en krachtoefeningen worden afgewisseld, alle spiergroepen in armen, rug, buik en benen komen aan bod.
  • Jouw mentale fitheid: je wordt verwacht (stok achter de deur), je leert elkaar kennen, je ervaart teamgevoel, je hoort erbij, er wordt gelachen. Na bijvoorbeeld een dag werken en/of de kinderen is sporten in de buitenlucht een snelle manier om je hoofd leeg te krijgen en te ontspannen.
  • Jouw sociale fitheid: je hoort ergens bij, je leert elkaar kennen, er wordt gelachen en het is leuk, je wordt gezien.

Voor wie?

  • Mannen vanaf +- 30 jaar uit regio Woerden en Montfoort.
  • Dames vanaf +- 30 jaar uit regio Woerden en Montfoort. (Er wordt gewerkt in gescheiden groepen)

Wat neem je mee?

  • Een gevulde bidon;
  • verder zo min mogelijk;
  • houd rekening met grondoefeningen, sommigen sporten daarom graag met bedekte knieën en met handschoentjes.

Geef jezelf een jaar de kans

Bouw een sportroutine op die voor jou werkt. Hoe langer je jouw sportroutine volhoudt, hoe:

  • fitter je wordt;
  • leuker het wordt;
  • makkelijker het gaat.

Goed om te weten

  • Alle work-outs vinden in de buitenlucht en de natuur plaats, in weer en wind. Je hoeft het nooit te warm of te koud te hebben, want jouw trainer geeft tips in hoe jij je kunt kleden en hoe jij jouw lichaamstemperatuur op peil houdt. Bij extreme weersomstandigheden wordt de training daarop aangepast. Bij ijzel en onweer kan de work-out geen doorgang vinden.
  • Jouw trainers willen maximale resultaten behalen. Dat doen zij met minimale middelen, zoals de elementen die ze in het landschap treffen. Daarnaast passen de overige middelen in de rugtas van de trainer. Zo kan hij ervoor kiezen op dezelfde locatie te blijven of met de groep op pad te gaan.
  • Binnen elke work-out wordt gedifferentieerd, een tijdelijke of blijvende blessure hoeft dus geen obstakel te zijn.
  • Elke oefening doe jij op je eigen niveau, vind daarin je persoonlijke uitdaging.

Eerst een gratis proefles volgen? Dat kan! Schrijf je in en wij regelen het voor je.